Η Οικογένεια μου – Το Σπίτι μου – Η Γειτονιά μου

 

 Η Οικογένεια μου – Το Σπίτι μου – Η Γειτονιά μου

16/9/2013- 20/9/2013

Στόχοι:

  •  Συζητάμε με τα παιδιά για την οικογένεια τους, ποια μέλη την αποτελούν, πως λέγονται οι γονείς τους, τα αδέλφια τους.
  • Τα παιδιά να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους με καινούργιες λέξεις όπως πολύτεκνος,  πολυμελής, μοναχοπαίδι.
  • Τα παιδιά να αναφέρουν τι κάνουν με την οικογένεια τους, τι κάνουν οι γονείς τους γι’ αυτούς, τι θα ήθελαν να έκαναν μαζί με τους γονείς και τα αδέλφια τους, τι θα ήθελαν να ζητήσουν από την οικογένεια τους.
  • Τα παιδιά να προβληματιστούν και να αναφέρουν τι θα έκαναν αν ζούσαν σε μια διαφορετική οικογένεια, πόσο σημαντική είναι η οικογένεια τους και τι τους προσφέρει.
  • Μαθαίνουμε και σχολιάζουμε παροιμίες σχετικές με την οικογένεια όπως το αίμα νερό δε γίνεται, το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει κλπ.
  • Τα παιδιά να αναπαριστούν σκηνές από τη ζωή μιας οικογένειας.
  • Να μάθουν τι είναι το γενεαλογικό δέντρο και το κάθε παιδί να δημιουργήσει το δικό του με τη βοήθεια μας.
  • Τα παιδιά να μπορούν να περιγράφουν το σπίτι τους με απλά λόγια.
  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους με λέξεις σχετικές με το σπίτι όπως σκαλοπάτια, περβάζι, στέγη, υπνοδωμάτιο, σαλόνι κλπ.
  • Τα παιδιά να μάθουν ποιοι εργάζονται για να γίνει ένα σπίτι (οικοδόμος, μπογιατζής, ηλεκτρολόγος, υδραυλικός κλπ).
  • Τα παιδιά να γνωρίσουν και άλλα είδη σπιτιού σε άλλα μέρη (ιγκλού, καλύβες)
  • Τα παιδιά να περιγράφουν και να αναφέρουν λίγα λόγια για τη γειτονιά τους.

Μαθηματικά:

  • Να συγκρίνουν τις οικογένειες τους και να αναφέρουν ποια οικογένεια έχει τα περισσότερα μέλη και ποια τα λιγότερα.
  • Επανάληψη των χρωμάτων.
  • Μαθαίνουμε τους αριθμούς 1 και 2 και τα σύνολα τους.

Παιδική λογοτεχνία:

  • Διαβάζουμε και σχολιάζουμε το ποίημα « Η γελαστή οικογένεια».

Εικαστική έκφραση:

  • Παρατηρούμε και περιγράφουμε έργα τέχνης σχετικά με την οικογένεια, το σπίτι.
  • Ζωγραφίζουμε την οικογένεια μας και το σπίτι μας.

Θρησκευτικά:

  • Μαθαίνουμε μια προσευχή για την οικογένεια.

Η οικογένεια

Έργα τέχνης με θέμα την οικογένεια

 

Η γελαστή οικογένεια (ποίημα)

Προσευχή για την οικογένεια

Το Σπίτι μου

Η Γειτονιά μου